måndag 11 februari 2013

Alla hjärtans dag

På torsdag, 14/2 är det alla hjärtans dag. En överdriven dag, enligt mig.
Visst är det fint att man ger varandra lite mer kärlek en dag, men numera har denna dagen blivit JÄTTE stor och lite hysterisk. Men jag förstår affärerna, dom tjänar ju pengar.
Visst blir jag glad om jag skulle få en bukett blommor, (jag vet att jag inte får något;) men kanske hade jag blivit gladare om jag fått blommor vilken vanlig dag som helst. När G själv kom på att han vill ge mig de.
När jag va lite var alla hjärtans dag en mer speciell dag, för mig. Pappa kom alltid hem med vars en bukett tulpaner till oss alla och en sådär hjärtask med sockrade gelé hjärtan. Varje gång blev jag lika glad, kan känna den känsla när jag tänker på det. De var tider de!
Förra året va vi på middag hos vänner, mysigt!
Alla hjärtans dag är fin, men på tok för stor numera.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar