tisdag 20 november 2012

Me, myself and I

Jag, Maria som person, har utvecklats, fått erfarenhet & självklart blivit äldre. ( vad jag vet fyller väl alla år en gång om året ;)
Yttre omständigheter har också påverkat vem jag har blivit. Jag har inte ändrats,  men jag har utvecklats.
Idag är jag mer ego, jag har i hela mitt liv brytt mig mer om andra än mig själv. Jag har gett så mycket av mig själv så att jag vid vissa tillfällen i livet blivit totalt utkörd.
Tyvärr så drabbar detta nu personer som jag borde ge mer till, men just nu har jag inte mycket att ge.
Jag hoppas att jag ska hitta en bättre balans, så jag kan ge. Men jag vill också ha något tillbaka.
Just nu tror jag att jag suger in så mycket jag bara kan, av dem som ger mig. Jag behöver det!
Jag har framförallt blivit väldigt stark. Jag är själv förvånad över att jag är så stark, det visste jag inte om mig själv. Jag har alltid varit ärlig, men nu är jag mycket säkrare. Jag lyssnar väldigt mycket på mitt hjärta och handla därefter.
Jag står upp för mig själv, på ett sätt jag aldrig tidigare gjort.
Jag är inte lika "kram go" som jag tidigare varit. Jag har alltid varit för fysisk beröring,
(INTE sexuellt nu asså) utan i allmänhet. Men jag är absolut inte lika "fri" med det längre. Detta har en vän sagt till mig, och då insåg jag det själv också.
Jag är mer stillsam med mina känslor. Jag visar inte känslor lika mycket, utan håller mer inom mig nu än tidigare. Jag har lärt mig att stänga av vissa saker och har inte lika mycket ork att bry mig.
Det känns som jag sakta men säkert börjar må bättre och jag försöker hitta ett bra sätt att leva mitt liv på.
Självklart så kommer de "down" perioder, men dom varar inte 24 timmar, 7 dagar i veckan längre.
Jag är inte arg och ledsen varje dag och jag vaknar inte arg lika ofta, skönt!
Jag inser att jag inte kan göra mer än jag gjort. Jag kan inte hjälpa mycket mer, så länge andra inte är villiga att själva göra något och ser problemen.
Jag är inte intresserad av att leva i förnekelse och låtsas som ingenting, det är de som skiljer mig och andra.
Men, hur är det, ur allt ont kommer något gott!?
Så jag kämpar på och tar hand om MIG själv!

jag känner mig starkare, stabilare och på rätt väg, framåt!


2 kommentarer:

  1. Vilket underbart inlägg, Mia! Blir glad av att läsa detta! TACK för att du är du, love u!

    SvaraRadera