tisdag 19 mars 2013

Föreläsning

Igår, oplanerat fick jag erbjudan att gå på en föreläsning om personligt ledarskap, inre kondition.
Jag nappa direkt, verka intressant. Hade ingen aning om vem det va som föreläste och hann inte läsa något alls om detta. Bra att inte ha några förväntningar!
Shit va bra det va, jag är helt såld!
Denna föreläsningen passa perfekt i mitt liv, just nu. Den hade visserligen passat innan också.
Otroligt intressant och något jag tycker alla ska gå på.
Det var lättsamt, man skratta och det kändes inte som vi satt där i 2,5 timme. Eftersom jag inte hade några som helst förväntningar och ingen erfarenhet av honom, tyckte jag kanske det var ännu bättre.

Jaha, vem vad det då och vad handla det om?

Torkild Sköld http://www.torkildskold.se/

Jag kan inte återberätta på ett bra sätt. Men en sak som han gjorde var att ändra på orden.

Märkvärdig
Han fråga om någon i publiken var märkvärdig, ingen räcker upp handen mer än han.
Han menar att han är värdig att märkas.

Självgod
Man måste vara god mot sig själv

Egenskap, självsäker var också några ord han använde. Sen berätta han saker kring detta och man ser det på ett helt annat sätt. Det handlar om hur man väljer att hantera saker.
Om man vill ha något, måste man göra något.

Kan varmt rekommendera hans föreläsningar och jag kommer definitiv gå igen.
Tycker ni ska gå in på hans sida och läsa. här
Kanske ni förstår vad det handlar om, eftersom jag är riktigt dålig på att återberätta :)

tagit från hans sida

Individuell utbildning

Ett bra personligt ledarskap handlar om att ha en inre trygghet och vältränade egenskaper. Av erfarenhet vet jag att träna sitt personliga ledarskap är som att träna sin inre kondition. 
Personligt ledarskap
Mina föreläsningar bygger på att du, oavsett yrke, är verkställande direktör i ditt eget liv. Med inspiration, skratt och tårar får du aha- upplevelser och verktyg för att förvalta ditt personliga ledarskap och komma vidare på egen hand.
Växa och utvecklas
Att föreläsa och dela med mig av mina erfarenheter och inspirera andra till att prestera och nå sina mål är vad jag brinner för! Som föreläsare inom personligt ledarskap med 30 år inom ledarskap drivs jag av en glädje i att hjälpa människor att växa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar